Veel organisaties gaan mee in een Agile transformatie. De één kiest voor een ‘big bang’ transformatie, de ander pakt het heel geleidelijk aan. En als de hele toko ‘om’ gaat, betekent dat dus ook dat de Marketing en/of Communicatieafdeling net zo hard meedoet in die transformatie. Maar… Hoedan?!
Op welke manier kun je je als marcom professional vandaag voorbereiden op de functies en rollen binnen een agile omgeving van morgen?
Op dinsdag 27 november worden we door VGZ verwelkomt in hun Campus in Arnhem. VGZ laat zien hoe zij de eigen transformatie hebben aangepakt én hoe dat heeft uitgepakt op de marketingafdeling. Ook de Sociale Verzekeringsbank werkt steeds meer agile. Toch wordt het proces van veranderen daar anders aangepakt, directeur Communicatie & Voorlichting komt het toelichten. Daarna is het de beurt aan de deelnemers zelf om deel te nemen aan een aantal break-outs.
VGZ is uitstekend bereikbaar met de trein en de auto. Voor een lichte maaltijd tijdens het programma en een hapje en drankje wordt gezorgd.
Programma Agile safari
- 16.30 uur Ontvangst bij VGZ Campus
- 16.45 uur Welkom door Agile Marcom Consortium
- 17.00 uur: Agile Marketing & Communicatie bij VGZ – een radicale transformatie
Petra Driessen, Expert Content en Communicatie VGZ - 17.30 uur: Communicatie en Voorlichting: op eigen tempo mee in een transformerend SVB
Werner van Bastelaar, directeur C&V Sociale Verzekeringsbank
Pauze met lichte maaltijd - 18.45 uur: Breakout ronde 1
- 19.30 uur: Breakout ronde 2
Breakout sessies om uit te kiezen:- Google design sprint, maar dan korter. Een aanpak die werkt in de praktijk.
Menno Albada Jelgersma, Agile coach VGZ - Retro vormen van vandaag, door een agile coach van VGZ
- Agile testtechnieken in het UX Lab
Mariëlle Roozemond, Agile Marcom Consortium en Petra Driessen-Baartse, VGZ
- Google design sprint, maar dan korter. Een aanpak die werkt in de praktijk.
- 20.30 uur: Wrap up en borrel